Doorleefdheid in plaats van brand new. Dat wordt de nieuwe trend volgens Steenbergen. ‘Niet 250.000 euro investeren voor een nieuw interieur maar op Marktplaats.nl je concept bij elkaar kopen. Scheelt ook nog eens de helft van het geld’, aldus Steenbergen.
Naast doorleefdheid tipt Steenbergen het definitief doorbreken van de streekgastronomie. De ‘merken van moeder aarde’ zoals groente, vis en brood gaan het helemaal maken, denkt Steenbergen. ‘Ook merkvlees maakt een opmars.’
De kansen voor de horeca dienen zich nu juist aan door het verschil te maken op ambacht. Steenbergen: ‘zeker gezien de retail. Met ambacht kunnen we ons onderscheiden, zeker in combinatie met de merken van moeder aarde. Denk ook aan Fresh Fast, gezonde fastfoodconcepten’.
Steenbergen: ‘Verder is het het tijdperk van sheconomy in plaats van economy. Vrouwen gaan ook in de horeca de menukaart bepalen’.
Verder ziet Steenbergen kansen voor foodtrucks. ‘In de VS al heel normaal, in ons land nog niet. Laten we het de snackwagen 2.0 noemen’.