In een open brief aan MissetHoreca.nl laat Hospes weten dat Van der Grinten een voorbeeldfunctie heeft en dat hij ten aanzien van twitter verkeerde adviezen geeft aan horecaondernemers.
Het stoort Hospes dat Van der Grinten oproept om te gaan twitteren zonder de vraag te stellen waarom iemand moet twitteren. ‘Twitter is geen reclamemedium of roeptoeter voor kiloknalleracties, hou eens op met dat gepush en gepor’, aldus Hospes.
De schrijver van het boekje ‘Geld verdienen met sociale media’ vindt dat de Van der Grinten zelf het verkeerde voorbeeld geeft. Hospes: ‘Welk mens noemt zich op Twitter in hemelsnaam @directeur. Wat is dat voor een gekkigheid. Twitter is een platform voor conversaties, voor en door mensen. Niet voor en door directeuren’.
Verder hekelt het Hospes dat tot tweemaal toe een vraag aan Van der Grinten onbeantwoord bleef. Hospes: ‘Moet ik voor het krijgen van een antwoord dan misschien een afspraak maken met @DirectiesecretaresseKHN, vroeg ik toen. En opnieuw bleef u zwijgen. Nou ja, ik kreeg na enkele dagen een tandenknarsend “soms is zwijgen…” als antwoord terug’.
Van der Grinten laat in een reactie weten dat leden van KHN positief zijn over de inzet van KHN op het gebied van sociale media. ‘Bij KHN besteden we veel tijd aan onze leden, dat is onze taak en daarom ga ik ook regelmatig het land in. Leden hebben voor mij altijd prioriteit, maar ik heb je nu geantwoord via Twitter. Van onze leden horen we positieve geluiden over de inzet van KHN op gebied van social media. Onze eigen trainingen worden zeer goed bezocht en de speciaal ontwikkelde www.khn.nl/socialmediamagazine is ook vaak bezocht’.
Van der Grinten vervolgt: ‘Social Media zijn nieuw en belangrijk. Daarover zijn wij het eens. Over de aanpak kan je natuurlijk van mening verschillen. En waarom deze ingezonden brief aan Misset Horeca als je ook binnenkort bij ons een afspraak hebt over, zoals je zelf zegt "wat we voor elkaar kunnen betekenen". Maar we zijn gastvrij en zullen je ontvangen, met koffie’.