Van der Valk blijft op één in Top-100

Van der Valk blijft op één in Top-100

Van der Valk blijft het grootste horecabedrijf van Nederland. Dat blijkt uit de nieuwe Misset Horeca Top-100, waarin het familiebedrijf met 485 miljoen euro aan kop gaat. Van der Valk vergrootte het gat op nummer twee McDonald's met enkele miljoenen. De nummer drie in de lijst is dezelfde als vorig jaar.

Van der Valk zelf noteerde in 2006 een omzetgroei van drie procent. De jaaromzet van de keten nam met 15 miljoen toe tot 485 miljoen euro. Deze omzet werd gehaald met 53 vestigingen op Nederlandse bodem.

In de nabije toekomst meldt Van der Valk uitbreidingsplannen. Zo zijn er plannen voor nieuwe vestigingen in Duiven en Middelburg. Van der Valk Goes en Arnhem gaan de komende tijd voor miljoenen op de schop. Deze maand opent Van der Valk Ridderkerk.

Nummer twee in de Misset Horeca Top-100 blijft McDonald’s. De fastfoodreus noteerde een omzetgroei van drie procent en steeg daarmee van 462 miljoen naar 475 miljoen euro. Nummer drie in de ranglijst is Golden Tulip met een omzet van 330 miljoen euro.

Zie ook:

Ons omvangrijke Top-100-dossier