Vruchten op sap zijn uit

Ontvangers van kerstpakketten zijn niet meer gecharmeerd van 'het befaamde luxe blik vruchten op sap'. Dat stelt Carl Winters, directeur van Accor Ticket Restaurant bv.

Volgens hem heeft de individualisering nu ook zijn intrede gedaan als het gaat om het kerstpakket. De belangstelling voor het traditionele pakket neemt af, zegt Winters. En hij kan het weten, want er worden dit jaar naar schatting vijftigduizend lunch- en dinertickets verkocht als alternatief.
Winters:’Inderdaad, werkgevers worden geconfronteerd met werknemers die graag zelf kiezen en niet langer vruchten op sap willen.' Accor Ticket Restaurant introduceerde vorig jaar het lunch- en dinerticket als alternatief voor het kerstpakket en het werd een enorm succes, aldus Winters. Hij verwacht dit jaar een stijging van de kerstomzet met zeker zeshonderd procent.’
Accor Ticket Restaurant verkoopt in Nederland (en andere landen) lunch- en dinertickets aan bedrijven die ze distribueren onder het personeel. Personeelsleden kunnen met het ‘fiscaal aantrekkelijke’ ticket gaan lunchen of dineren in restaurants die bij Ticket Restaurant zijn aangesloten.