AH klopt Hunkemöller en Jumbo

AH klopt Hunkemöller en Jumbo

NIEUWEGEIN - Albert Heijn heeft de Re-connect Retail Award 2007 gewonnen. De prijs werd woensdag uitgereikt tijdens heet jaarlijkse congres What's going on in retail. Commercieel directeur Sander van der Laan van AH nam de prijs in ontvangst.

De Re-connect Retail Award is een spin-off van een grootschalig onderzoek 'Trends in Retail', wat jaarlijks wordt uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van Capgemini. Het rapport beschrijft de trends voor de komende vijf jaar en geeft aan hoe retailers hierop kunnen inspelen. Voor het onderzoek zijn 55.000 huishoudens ondervraagd naar hun mening over retailers en het aankoopgedrag. Uit het onderzoek blijkt dat Albert Heijn de klant het beste aan zich weet te binden.

Met het winnen van de Award verslaat Albert Heijn de andere genomineerden Jumbo Supermarkten en lingerieketen Hunkemöller. Van der Laan bedankte namens de Nederlandse consument namens de 50.000 AH-medewerkers. ‘Temeer daar we drieënhalf jaar geleden nog in diepe crisis zaten’.

Attractiviteit
Op het gebied van attractiviteit speelt AH het beste in op het gevoel van de consument, zo bleek uit het onderzoek. De consument werd onder meer geprikkeld door de reclamecampagne met de bekende supermarktmanager in de hoofdrol en AH wist goed in te spelen op trends als biologische producten. Met de Wuppies ontketende AH tijdens het WK’06 zelfs een nationale hype. Bovendien slaagde het bedrijf er in het prijsniveau in de perceptie van de klant naar beneden toe bij te stellen. Albert Heijn wordt gezien als een organisatie die luistert naar de klant, die de klant wil kennen en begrijpen – die, kortom, dichtbij de klant staat, zo luidt de conclusie van het onderzoek.