NL20 richt zich vooral op jongeren en besteedt veel aandacht aan zaken als lekker eten, films, populaire muziek en winkelen. Volgens de initiatiefnemers is het blad daarmee een aanvulling op de Uitkrant, een gratis maandelijks tijdschrift dat al langer bericht over het culturele leven in Amsterdam. ,,De Uitkrant richt zich toch meer op een hoogdrempelige cultuur, zoals theater en klassieke muziek'', aldus hoofdredacteur R. Doggers maandag.
Het 40-pagina's tellende magazine zal vaak bekende Amsterdammers portretteren, maar ook bekende Nederlanders die met een film of andere voorstelling in de hoofdstad neerstrijken. ,,De ruimte voor redactionele verhalen en interviews is groter dan voor de agenda'', zegt Doggers. Behalve in uitgaansgelegenheden is het blad ook op veel andere plaatsen verkrijgbaar waar veel mensen bij elkaar komen.
NL20 is de eerste uitgave van NL Unlimited, een nieuwe dochter van PCM Uitgevers. Het is de bedoeling dat NL Unlimited, na Amsterdam, op korte termijn ook titels in andere Nederlandse uitgaanssteden introduceert.