De genomineerde producten zijn:
Balance Food, verantwoorde schoolcatering van Cormet Schoolcatering
Balance Food is een innovatieve schoolcateringformule die zorgt voor een gezond en gevarieerd aanbod op middelbare scholen. Door middel van een uniek systeem maakt zij de gezonde keuze gemakkelijker voor de jeugd.
Basiq, eten met gezond verstand van DekaMarkt
Basiq is een uitgebreide voorlichtingscampagne over gezonde voeding in de supermarkten van de DekaMarkt. Een goed initiatief om de klant te helpen bij het maken van een bewuste keuze in de supermarkt.
Frico Halfvoller van Friesland Foods Cheese Benelux
Frico Halfvoller heeft een verrassend en creatief marketingconcept, waarbij halfvol wordt neergezet als de norm. Dit stimuleert de keuze voor een minder vette kaassoort.
Iglo Stoomvis van Unilever Nederland
Iglo Stoomvis kan een belangrijke bijdrage leveren aan het verhogen van de visconsumptie, waarbij tevens voldoende groente wordt aangeboden. Het product is innovatief, makkelijk te bereiden en gezond.
Naast de genomineerden heeft de jury een aanmoedigingsprijs toegekend aan de campagne Verantwoord frituren van het Voorlichtingsbureau Margarine, Vetten en Oliën en Koninklijk Horeca Nederland. De jury spreekt haar waardering uit over dit initiatief, dat een belangrijke bijdrage kan leveren aan het verminderen van de consumptie van verzadigd- en transvet.