Bavaria mikt op 'echte man

Bavaria mikt op 'echte man

Bierbrouwer Bavaria start deze week een opmerkelijke reclamecampagne. In een nieuwe commercial spreekt de brouwer mannen aan op hun 'man-zijn'. Te zien is hoe mannen hun dagelijkse huishoudelijke beslommeringen laten vallen om weer eens ouderwets naar de kroeg te gaan.

De lancering van de nieuwe campagne, maandag in Amsterdam, werd ondersteund door de Amerikaanse trendwatcher Marian Salzman. Zij werd enkele jaren geleden bekend toen zij de opkomst van de metroseksuele man voorspelde.

Mannen vertoonden steeds meer hun vrouwelijke kant, met als ultiem rolmodel voetballer David Beckham. Die trend is echter voorbij, meent Salzman nu, en inmiddels timmert de überseksuele man aan de weg.

‘Mannen zoeken nu weer naar dingen waarmee ze zich kunnen onderscheiden van vrouwen en waarmee ze hun man-zijn kunnen onderstrepen. Producenten die daarop kunnen inspelen, zijn onder meer bierbrouwers’, aldus Salzman.

Directievoorzitter Peter Swinkels van Bavaria zei bij de lancering van de campagne dat de mannencommercial goed past bij het biermerk. ‘Uit het onderzoek van Salzman blijkt dat de moderne man houdt van traditie en geschiedenis. Bavaria is zelf op weg naar de zevende generatie. Wij als bedrijf denken op de lange termijn en niet aan snel geld verdienen. Daarom moeten wij voorruitlopen en de trend zetten’, aldus Swinkels.

Vanaf aanstaande donderdag is de nieuwe Bavaria-commercial ‘Call of the Wild’ op televisie te zien