Bekende citymarketeer onder vuur

Bekende citymarketeer onder vuur

Wilco de Jong, de man die toeristisch Maastricht weer op de kaart zette, ligt onder vuur in Zutphen. De raad van toezicht van Zutphen Marketing heeft het vertrouwen in de bekende citymarketeer opgezegd.

Dat meldt DeStentor. Directeur De Jong van Zutphen Marketing wordt verweten dat hij niet eerder aan de bel heeft getrokken over grote financiële tekorten van de organisatie. Die tekorten zouden zijn ontstaan door de gevoerde mediacampagnes. Hoe groot de tekorten zijn, wordt niet bekend gemaakt.

Sponsorgelden
De raad neemt De Jong kwalijk dat hij niet eerder aan de bel heeft getrokken, zo stelt woordvoerder Tjeerd Visser van de raad van toezicht. Volgens Visser is het probleem niet zozeer het uitgeven van geld, maar het te weinig binnenhalen van sponsorgelden van horeca, middenstand en andere bedrijven.

Contract niet verlengd
De raad van toezicht heeft besloten dat het tijdelijke contract van De Jong, dat eind dit jaar afloopt, niet wordt verlengd. De gemeente zal zich de komende tijd buigen over het oplossen van het financiële probleem bij Zutphen Marketing. Wilco de Jong was jarenlang directeur van VVV Maastricht.

Zie ook:
Maastrichts Uitburo start in februari 2006