Campagne HorecaHelden gelanceerd

Campagne HorecaHelden gelanceerd

De campagne van SVH om personeel te vinden, boeien en binden, de zogeheten HorecaHelden-campagne, is gelanceerd tijdens de Horecava in Amsterdam. De campagne is een gevold van recent onderzoek waaruit blijkt dat 40 procent van de horecaondernemers een serieus personeelstekort verwacht.

Diverse horecahelden kregen bij de lancering van de campagne een boek om de naam van hun held in te melden. Dit boek gaat vervolgens naar de desbetreffende horecaheld. Zo hopen de initiatiefnemers dat dit zich als een olievlek verspreidt.

De horecahelden die een boek in ontvangst mochten nemen waren Joke van de Wijngaart, Jeroen Veldkamp, Ton Lenting, Angélique Schmeinck en Sjoerd Giels.

Sprekers tijdens de lancering van de campagne waren KHN-directeur Lodewijk van der Grinten, FNV-voorzitter Ben Francooy en voormalig hoofdredacteur van Misset Horeca Hans Steenbergen.

Uit recent onderzoek blijkt dat bijna de helft van de horecaondernemers een serieus personeelstekort vreest de komende tijd. Vooral onder logiesverstrekkende bedrijven is de angst voor een tekort aan goed, gekwalificeerd personeel groot. Met de campagne HorecaHelden hoopt SVH wat te doen aan het gevreesde personeelstekort.