Claus Company: 'Amerika biedt ons geen nieuws meer

Claus Company: 'Amerika biedt ons geen nieuws meer

Amerika heeft voor de Nederlandse horeca geen nieuws meer te bieden. 30 Jaar geleden was dat wel zo, maar nu is het helemaal voorbij. Dat zei Rick Claus van Claus Company tijdens het Misset Horeca Ondernemers Event 'Kansen pakken voor meer omzet' maandag 31 oktober in Maarsen.

Hij deed deze uitspraken tijdens een discussie met collega ondernemers. Dagvoorzitter Martine Zuil was het niet met hem eens. ‘Er is daar toch heel veel gaande.’ Claus was onvermurwbaar. ‘Noem mij eens één innovatie ontwikkeling die daar vandaan komt?’

Claus: ‘De tijd is voorbij dat je naar de VS kon gaan om daar nieuwe ontwikkelingen op te pakken en die vervolgens kon vertalen naar de Nederlandse markt. Het valt enorm tegen wat je daar voor bruikbare ideeën en concepten aantreft.’

Het onderwerp ‘Amerika’ kwam ter sprake als reactie op de stelling dat de horeca te voorzichtig is en meer lef zou moeten tonen door vernieuwend concepten te introduceren.’ Theo Ruijs van Figi was het met die stelling niet eens. ‘Ik wil het woord lef in dit verband niet gebruiken. Als je lef wilt tonen moet je naar het voetbalveld. Ondernemen in de horeca is een kwestie van strategie en weten waar je mee bezig bent.’

Het Misset Horeca Ondernemers Event is mede mogelijk gemaakt door: