coca-cola wederom meest actieve sponsor jongerenevenementen

Voor het derde achtereenvolgende jaar is Coca-Cola de meest actieve sponsor van jongerenevenementen. Dit is het resultaat van de sponsoranalyse van 2004, die is opgenomen in de nieuwe editie van de ReSpons Jongeren Evenementen Monitor.

Coca-Cola is in 2004 bij 38 jongerenevenementen betrokken geweest, waaronder Mystery Land en Pinkpop. De tweede positie is in handen van Heineken met 34 evenementen, met sponsoractiviteiten bij onder meer Go Après Ski en het Indian Summer Festival. Red Bull Energy Drink maakt de Top 3 compleet met de sponsoring van 31 evenementen. De energiedrank was in 2004 onder andere betrokken bij een aantal nieuwe evenementen, zoals het Islander Festival en Masters of Hardcore.

Het totale aanbod van jongerenevenementen wordt gedomineerd door de categorie Dance. Ongeveer een kwart van de 225 evenementen die zijn opgenomen in de ReSpons Jongeren Evenementen Monitor, vallen in deze categorie. Vooralsnog staan er 55 dance-events gepland op de kalender van 2005, waarvan een behoorlijk aantal nieuwe evenementen, zoals Emporium, the Empire of Dance en Outblast 2005: Hardcore in Concert. De Jongeren Evenementen Monitor is een product van ReSpons Evenementen Monitor. De Monitor biedt inzicht in de markt van jongerenevenementen door middel van een kalenderoverzicht en een uitgebreide marktbeschouwing en analyse.