Crown Plaza hotel-koks grossieren in prijzen

De Horecava-dagopbrengst van Martin Hoppers en Niels Raymann loog er vandaag niet om. De koks van het Crowne Plaza American te Amsterdam gingen er zowel met de Zilveren Kikkoman als het Zilveren Kalfsmes vandoor tijdens de conveniencewedstrijden georganiseerd door Stichting Voorlichting Convenience. Juryvoorzitter Karl Trompert:'Deze koks beginnen onderhand te grossieren in de prijzen'.

Tweede werden Gerwin van de Berg en Marco Krispijn van respectievelijk Kasteel Heemstede en Parkhotel Amsterdam. Op de derde plaats eindigde Evert van Dilst van de Korenbeurs te Hulst.

Opdracht van de wedstrijd was het maken van acht verschillende amuses waarbij als hoofdingrediënt kalfsvlees gebruikt moest worden. De koks konden voor de overige ingrediënten gebruik maken van de versproducten uit de wedstrijdwinkel.

Verplicht was onder andere het gebruik van Kikkoman sojasaus in minimaal 4 amuses en Lobster oil in 2 amuses. Daarnaast moest er minimaal 1 amuse gemaakt worden waarin zeewier is gebruikt. Bij de jurering lette met bij het gebruik van de convenience producten er vooral op dat er werkelijk sprake was van tijd- en kostenbesparing. Tevens was de smaak, portionering, techniek en presentatie van belang.