Drogisterij.net claimt forse omzetgroei

Drogisterij.net claimt forse omzetgroei

STELLENDAM - De internetdrogist Drogisterij.net zegt dat de eigen omzet in 2006 met 76 procent is gestegen tot 'enkele miljoenen'. Het bedrijf profiteerde daarbij niet alleen van groeiende verkoop van traditionele drogisterijproducten, maar ook van branchevreemde producten als broekverf en schaamteproducten.

Dat zegt directeur-eigenaar Jaap Santifort van Drogisterij.net in een gesprek met het tijdschrift Emerce. 'We willen de grootste speler in ons vakgebied worden. Het komende jaar ligt de focus op het werven van nieuwe klanten, het efficiënt houden van de organisatie en logistiek en het bieden van artikelen die je niet in de reguliere drogisterij vindt.'

Exacte omzetcijfers noemt Santifort, die het bedrijf zeven jaar geleden met zijn broer heeft opgericht, overigens niet. Hij zegt ook niets over de winstgevendheid. In totaal zegt het bedrijf 41.000 artikelen in het assortiment te hebben. Veel klanten zitten dan ook in kleine dorpen en gemeentekernen waar geen of slechts een kleine drogist aanwezig is. Ook profiteert het bedrijf van klanten die merken zoeken die bij de grote ketens zijn gesaneerd.

Exacte omzetcijfers
Exacte omzetcijfers worden niet genoemd. Wel zegt de onderneming 320.000 producten te hebben verscheept aan een klantenbestand van 200.000. Het bedrijf zegt dat zo'n 10 procent van die klanten te boek staan als actieve klanten. Later deze week opent het bedrijf een eigen afhaalpunt in thuisbasis Stellendam.