Fastfoodsector biedt hulp na aanslagen

Verschillende in de fastfoodsector opererende bedrijven helpen de slachtoffers van de terroristische aanslagen in Amerika. Ook, het van origine Nederlandse, Unilever draagt een steentje bij met een donatie van 2 miljoen dollar.

In de eerste week na de ramp serveerde McDonald’s al meer dan 250.000 maaltijden aan reddingswerkers in Manhattan en bij het Pentagon in Washington. Het bedrijf heeft daartoe mobiele keukens ingericht op de rampplekken. Bovendien zegde het bedrijf in totaal twee miljoen dollar toe, waarvan een miljoen via de Ronald McDonald stichting. Via de Ronald McDonald collectebussen werd in de eerste week na de ramp al meer dan twee miljoen dollar ingezameld bij restaurantbezoekers.

Ook Burger King heeft op diverse plekken mobiele keukens ingezet, zo stilde het bedrijf de honger van de reddingswerkers bij het Pentagon met driehonderd sandwiches per uur. De Amerikaanse fastfoodketen Wendy’s zegde toe, samen met zijn franchisenemers, een miljoen dollar over te maken voor hulp aan families van getroffen reddingswerkers. Unilever toont eveneens betrokkenheid bij de tragedie. De Amerikaanse dochter van het bedrijf doneerde twee miljoen dollar aan organisaties die hulp verlenen aan kinderen van slachtoffers. Bovendien worden donaties van werknemers verdubbeld door de Unilever United States foundation.