GaultMillau breekt met Wijnpers

GaultMillau breekt met Wijnpers

De naamsbekendheid van GaultMillau is in Nederland niet groot genoeg. Dit in tegenstelling tot andere landen zoals bijvoorbeeld België. Daarom verbreekt GaultMillau de samenwerking met uitgeverij De Wijnpers. Waarschijnlijk gaat GaultMillau Lekker achterna.

Volgens Sjoerd de Groot van uitgeverij De Wijnpers gaat GaultMillau het commerciëler aanpakken. ‘Terwijl wij eerst een kwalitatief goede goed wilden neerzetten. Dan komt naar ons idee het commerciële succes ook wel’, aldus De Groot. Volgens ingewijden is GaultMillau bezig een magazine op te zetten, zoals het bekende jaarblad van Lekker.

Paul Gelders van GaultMillau Benelux wil hierover niet veel kwijt al sluit hij het niet uit. ‘De GaultMillau-gids moet beter op de Nederlandse kaart worden gezet. De naamsbekendheid is nog niet groot genoeg, terwijl het succes dat we in België hebben volgens mij ook in Nederland gehaald moet worden’, aldus Gelders, die niet wil bevestigen dat de verkoopcijfers van de gids in ons land zouden tegenvallen.

Hoofdredacteur Ronald de Groot van Wijnpers heeft er een beetje de pest in. ‘Je bent toch jaren bezig geweest aan zo'n gids en hebt op die manier aan de naamsbekendheid van GaultMillau gewerkt en dan wordt die opeens uit je handen getrokken’, aldus De Groot. Hij werkte met de redactie sinds 2003 aan de eerste Nederlandse editie van GaultMillau.