Geen courtage

In dit horecaconcept verricht de horecaondernemer bepaalde verkoopactiviteiten zelf wat kostenbesparend werkt. Er wordt geen percentage van de verkoopprijs (courtage) in rekening gebracht, maar de ondernemer betaalt slechts z'n zelf uitgekozen werkzaamheden. Een belangrijke factor in de nieuwe opzet is, dat men niet meer gebonden is aan een bemiddelingstermijn die meestal exclusief aan een makelaar

In dit horecaconcept verricht de horecaondernemer bepaalde verkoopactiviteiten zelf wat kostenbesparend werkt. Er wordt geen percentage van de verkoopprijs (courtage) in rekening gebracht, maar de ondernemer betaalt slechts z’n zelf uitgekozen werkzaamheden. Een belangrijke factor in de nieuwe opzet is, dat men niet meer gebonden is aan een bemiddelingstermijn die meestal exclusief aan een makelaar moet worden verstrekt.
De ondernemer kan zelf zo veel beter anticiperen op het verkooptraject. Hij kan bijvoorbeeld gemakkelijk zelf z’n zaak laten zien aan aspirant-kopers of zelf de advertenties plaatsen en de daarop ontvangen reacties selecteren. 'Met dit concept is de horeca zeker goedkoper uit. Toch mag de ondernemer de valkuilen in een verkooptraject niet onderschatten', zegt Rob den Ouden van Plan Partners Consultancy. 'In een eerste en gratis afspraak worden hem de mogelijkheden gepresenteerd met een duidelijk overzicht van de kosten.'

Voor informatie: Plan Partners Consultancy, Numansdorp. Tel. (0186) 65 70 42.