nieuws

Grolsch wil agressieve koers varen

Horeca

Ondanks de krimpende markt in Nederland, wil Grolsch juist groeien in ons land. Daarom kiest topman Rob Snel voor een ‘agressievere’ binnenlandse koers, waarbij marktaandeel moet worden gewonnen van de concurrenten.

Grolsch wil agressieve koers varen

TC/Tubantia meldt daarnaast dat SABMiller, het moederbedrijf van het merk, Grolsch neerzet als één van zijn vier wereldwijde toppers.

Flexibeler

Snel in de krant: ‘Onze organisatie is nu beter toegerust en flexibeler om in te springen op kansen in de markt. Daarvoor was helaas een forse reorganisatie nodig. Dat doet pijn, maar het is noodzakelijk om Grolsch een betere concurrentiepositie te geven.’

Meer

Hoewel er geen cijfers naar buiten komen, verzekert Snel dat er meer hectoliters bier de Grolsch-fabriek verlaten dan in 2007. Dat was het laatste jaar dat de brouwer zelfstandig opereerde. Naast het eigen bier, brouwt Grolsch in Enschede ook Miller’s bier en de Poolse merken Tyskie en Lech. Maar Snel laat geen misverstand bestaan: ‘Grolsch blijft voor ons het brood, de boter, het beleg, toetje én de slagroom op het toetje. Het blijft ons belangrijkste speerpunt.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels