Horecava-debat over malaise in hotellerie

De huidige ontwikkelingen in de hotellerie vormen het onderwerp van gesprek tijdens het actuele Horecava Hoteldebat, op dinsdag 8 januari 2002 in de RAI in Amsterdam.

Sinds de aanslagen in Amerika op 11 september jl. maken hotels moeilijke tijden door. Bedrijven boeken minder, Amerikanen blijven weg, congressen worden geannuleerd en zakenreizigers blijven vaker thuis.

Hoe gaan hoteliers met de situatie om? Doen ze aan crisismanagement of crisismarketing? Hoe proberen ze de klappen op te vangen? Vallen er ontslagen of is dit juist de tijd om goed personeel vast te houden? Hoe gaan ze om met veiligheid, met prijsbeleid en investeringen? Allemaal vragen die tijdens het Horecava Hoteldebat aan de orde komen.

Het debat is een initiatief van de beursorganisatie, in samenwerking met Misset Horeca, Koninklijk Horeca Nederland en het horeca-adviesbureau Lagroup. De discussie staat onder leiding van Stephen Hodes, directeur van LAgroup en columnist bij Misset Horeca. Inzet van het debat is om antwoorden te vinden op de meest dringende vragen.

Deelnemers aan het debat zijn hoteliers, ‘leveranciers’ van gasten (congresorganisaties, inkomende touroperators) en hotelscholen. Toezeggingen zijn al binnen van Paul Hermanides (hotel Arena, Amsterdam), Willem Hein (Best Western Hotels) en Luit Ezinga (voorzitter sectie hotels KHN). Bijwonen van het hoteldebat (dinsdag 8 januari, 10.00-12.00 uur) kost 75 euro. Abonnees van Misset Horeca en leden van KHN betalen 55 euro.

Voor informatie en aanmelden: www.horecava.nl of tel. (020) 549 12 12 (beursteam Horecava). Binnenkort ontvangen hoteliers ook een mailing.