Hyves breidt mogelijkheden Spots uit

Hyves breidt mogelijkheden Spots uit

Hyves breidt dit jaar de mogelijkheden voor spots uit. Spots zijn de officiële netwerken van de populaire vriendensite voor de horeca. Gasten kunnen zich aansluiten bij een spot en zo op de hoogte blijven van het laatste nieuws, de agenda, de menukaart en andere activiteiten.

Het hebben van een spot op Hyves is gratis, alleen het goed bijhouden en beheren kost wat tijd. Nikki van der Velden van Hyves: ‘We gaan het ondernemers makkelijker maken in 2010. Zodat het nog minder tijd kost een spot goed te beheren.’

Hyves gaat er voor zorgen dat nieuwe berichten van horecaspots makkelijker in het netwerk van hun leden te verspreiden zijn. Leden kunnen er ook makkelijker en sneller op reageren.

Hyves maakt via een landkaart zichtbaar waar leden en hun vrienden zijn, in welke spots ze zijn, welke spots er in de buurt zijn, en waar er iets leuks te doen is. Dit laatste gebeurt via een koppeling met de tool events.

Spots en statistieken

Ook worden spots uitgebreid met statistieken zodat je meer inzicht krijgt in de bezoekers van je spot. Waar komt deze vandaan, hoe oud is deze, et cetera. ‘Veel mensen denken overigens dat Hyves voor jongeren is, maar de gemiddelde leeftijd van een Hyver is 29 jaar.’

Ook introduceerde Hyves op de Horecava samen met MyOrder, de Rabobank en Eijsink al bestellen en betalen op spot-locaties.

Spots-voorbeelden

Van der Velden geeft ten slotte nog een paar voorbeelden van horecabedrijven met een goede spot op Hyves: Tivoli, de Melkweg en Fred & Douwe Citylounge. Ook de Efteling beheert een eigen spot op het vriendennetwerk. Hyves heeft momenteel zo’n 8,1 miljoen Nederlandse Hyvers en een bereik van ruim 7,6 miljoen unieke bezoekers per maand.

Bekijk deze collectie

Menukaart

De menukaart is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de bedrijfsvoering. Hier staat immers datgene wat je verkoopt. Hoe maak je een menukaart, wat zet je erop en welke prijzen horen daarbij? In deze collectie tips en inspiratie voor het maken van een winstgevende menukaart.