Interbrew: 'KHN te negatief geweest

Interbrew: 'KHN te negatief geweest

Koninklijk Horeca Nederland (KHN) heeft de afgelopen jaren te veel aandacht besteed aan de negatieve kanten van de horeca, door steeds maar te roepen dat de prijzen veel te hoog zijn. Dat zegt Erik van Deursen, de nieuwe horecadirecteur in ons land van biergigant Interbrew.

Van Deursen doet zijn uitspraak in het vakblad Misset Horeca. ‘Het is voor ons als brouwers van algemeen belang dat weer meer mensen naar de horeca gaan. Dat is de discussie die ook vanuit KHN gevoerd zou moeten worden. Gelukkig beginnen ze zich dat zelf ook beter te realiseren.’

‘De mensen moeten het weer leuk vinden naar het café te gaan’, vervolgt Van Deursen. ‘Zijn ze eenmaal binnen, dan is het aan ons ze naar onze producten te trekken. Hoe? Je collega’s steeds een paar stappen voorblijven. In Nederland zijn we een challenger en dat dwingt ons tot innovatie.’

Lcd-tapzuilen en ijstap

Bij het woord innovatie wijst Van Deursen onder meer op de introductie van de lcd-tapzuilen en een ijstap voor Hoegaarden-witbier. ‘Waarom staan achter de bar wijn en whisky wel in het zicht en bier bijna niet?’, vraagt Van Deursen zich hardop af, de komende innovatie van Interbrew inleidend. ‘Tijdens de Horecava in januari laten we in detail onze oplossing hiervoor zien.’

De 37-jarige Erik van Deursen trad begin dit jaar aan als directeur horeca van Interbrew. Daarvoor was hij bij de biergigant werkzaam als directeur retail in België. Interbrew is onder de naam InBev de het grootste bierbedrijf ter wereld en kwam voort uit een fusie tussen het Belgische Interbrew en het Braziliaanse AmBev. In ons land wordt nog de naam Interbrew gevoerd.