Intersport lijdt onder matige winter

Intersport lijdt onder matige winter

HOEVELAKEN - De matige winter heeft sportformule Intersport een matige start van het huidige jaar bezorgd. Het afgelopen jaar werd echter afgesloten met een bovengemiddelde omzetplus van 9 procent.

Dat bleek vanmorgen bij de presentatie van de jaarcijfers van Intres. Voor de volledige sportbranche vielen de effecten van de matige winter mee, omdat deze door de verkoop van sportschoenen en andere modeartikelen werd gecompenseerd. Intersport is echter meer dan de meeste andere sportformules afhankelijk van de verkoop van hardware als ski's en fitnessapparaten.

In 2006 profiteerde Intersport van de belangstelling rond het wereldkampioenschap voetbal en de aandacht voor 'gezond leven door bewegen'. Dit leidde tot toenemende verkopen in fitness en running. De lancering van de nieuwe slogan 'Intersport is sport en sport in Intersport' werd ook goed ontvangen.

Opening
Intersport heeft voor de komende periode onder meer de opening of heropening van grote winkels in Den Haag en Maastricht op het programma staan. Dat past in de strategie naar steeds grotere winkels. Op dit moment is de gemiddelde winkel zo'n 600 vierkante meter groot, dat moet de komende jaren groeien naar ongeveer duizend vierkante meter.

Het bedrijf is ook trots op de eigen Intersport Academy, waar personeel en management voor de winkels wordt opgeleid. Dit heeft intussen officiële erkenning als MBO-opleiding gekregen. Het afgelopen jaar leverde de academie zo'n honderd leerlingen af, dit jaar moeten dat er tweehonderd zijn. Intersport beschikt over 114 winkels.