Jurgen Bouwens maakt lekkerste cateringbroodje

Jurgen Bouwens maakt lekkerste cateringbroodje

Jurgen Bouwens van Modus Food & Mood is winnaar geworden van de wedstrijd om het lekkerste broodje in de categorie catering. In de finale tijdens de Horecava bleef hij dinsdag Aad van Berkel en Maurice van de Ven voor, beiden werkzaam voor Dishcovery.

De zevenkoppige jury was (bijna) unaniem in het oordeel. 'Dit broodje is niet alleen erg lekker, maar voldoet ook aan de eisen van de catering: snel en simpel te bereiden', verklaarde voorzitter Paul van Gurp. 'Het stak met kop en schouders uit boven de twaalf andere finalebroodjes.'

Het had niet veel gescheeld of de winnaar was dit jaar geen deelnemer geweest aan de wedstrijd. 'De afgelopen vier jaar haalde ik steeds de finale, maar eindigde ik nooit hoger dan de achtste plaats in 2004. Ik wilde wel eens een prijs winnen, al was het maar een sponsorprijs.'

Bouwens koos heel bewust voor een Japans broodje. 'Japans is een trend. Ik wist dat ik een goed broodje had, maar kon de kwaliteit van de andere finalisten natuurlijk niet inschatten. Ik ging voor een plaats bij de eerste vijf en ben daarom echt heel erg blij met de overwinning.'

Behalve twee bekers wint Bouwens een culinaire reis naar Schotland of Ierland. Aad van Berkel werd tweede met zijn broodje Koetje Boe (de naam is bedacht door zijn dochter), de derde prijs was voor debutant Maurice van de Ven (Luna's Miracle).

Lebo Kaas en Pastridor deelden sponsorprijzen uit aan respectievelijk Ilona de Wind met het broodje Xtreme en Just in Time van Marga de Haan (in de finale gemaakt door Diantha van Egmond).