KHN start imagocampagne met carnavalsplaat

Koninklijk Horeca Nederland trekt alles uit de kast om het (geschonden) imago van de horeca te verbeteren. Dat bleek gisteren tijdens de BBB. De vice-voorzitter van de KHN Regio Zuid-Limburg Jan Hoen presenteerde met trots een heuse muziek-CD met de titel 'Fetsoen moot 't doen'. De KHN zet zelfs Burgemeester Leers van Maastricht in, in de strijd tegen het verbleken van normen en waarden.

‘Fatsoen moet het doen is een soort carnavalsplaat gezongen in het Hollands en in het dialect’, verwoordt Hoen het initiatief. ‘Op ludieke wijze kaarten we het belang van normen en waarden aan. De CD is het eerste initiatief van onze campagne om het image van de branche te verbeteren. Ik verwacht dat er een discussie op gang komt over het imago. Maar let wel, het is tweerichtingsverkeer richting horeca én consument. We staan aan het begin van de actie. Het kader weet het, nu begint het communiceren naar de leden.’

KHN liet vierduizend CD’s persen en de opbrengst ervan gaat naar de Stichting tegen zinloos geweld.