nieuws

Misset Horeca nr.35 2001

Horeca

Deze week in Misset Horeca. Design is in. Een uitgebreid artikel over de ontwikkelingen, consumentenwensen en prijzen. In Cosmokeuken diverse ‘wereldgerechten’. Een uitgebreid verhaal over wijnen bij de Japanse Sushi’s.

Designhoreca: schoonheid met risico’s

Design is in. Maar deze haute couture van de horeca vraagt veel van de ondernemer. Die moet z’n leven in dienst stellen van het detail. De grote gevaren zijn de wispelturige consument, die snel uitgekeken is op nieuwe speeltjes en dan verder zoekt, en de economie. Zodra het tegenzit, bezuinigt vooral de Hollander op prijzige luxe. Op design.

De hotelkamer van de toekomst

De nieuwe generatie consumenten heeft totaal andere verwachtingen van dienstverlening dan tien jaar geleden. Maar op enkele technische details na is de hotelkamer van 2001 bijna identiek aan die van 1980. Was vroeger locatie het toverwoord, in de nabije toekomst zou het weleens kunnen gaan om douche, douche en nog eens douche.

Lekker koken over de grens

Cosmokeuken vertelt over de Canadese bereiding van zalm tussen plankjes (liever rode dan gele ceder), Indiase chutney van pompoen, en een alternatieve toepassing van Zuid-Afrikaanse Rooibos-thee in de keuken

Wijnpanel zoekt en vindt geschikte wijn bij sushi

Steeds meer Nederlandse koks hebben de Japanse keuken en sushi ontdekt. Rijst de vraag welke wijn te serveren bij deze Japanse hapjes. De vijf heren van het wijnpanel van Misset Horeca proefden tien druivenwijnen en twee rijstwijnen. Conclusie: saké is de sushibegeleider bij uitstek maar lichte, fruitige wijnen zijn ook geschikt.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels