'Naamswijziging Interbrew van ondergeschikt belang

'Naamswijziging Interbrew van ondergeschikt belang

De naamswijziging van Interbrew Nederland, in ons land sinds 1 januari InBev Nederland, is van ondergeschikt belang. Het gaat de bierreus niet om de naam van het bedrijf, maar om de merknamen van de producten.

Dat laat manager Carlo Wagemaker weten op de Horecava in Amsterdam. ‘De naamswijziging heeft in ons land op zich laten wachten, omdat we eerst alles op de rit moesten hebben. Briefpapier, reclamezuilen, advertentie, alles hebben we aangepast. Dat kost nou eenmaal tijd. Maar het gaat niet om de naam van het bedrijf, het gaat ons om de merken’, aldus Wagemaker.

InBev kwam in 2004 tot stand door een fusie tussen het Belgische InterBrew en het Zuid-Amerikaanse Ambev. ‘Deze fusie heeft als voordeel dat we betere distributienetwerken hebben. Zo hebben we vorig jaar zomer eenvoudig het merk Brahma in Nederland geïntroduceerd. Dit flesbier is geschikt voor standpaviljoens.’

InBev is in de ‘drankhal’ één van de blikvangers. Samen met collega Heineken beschikken de beurreuzen over enorme stand waar veel beursbezoekers even een pilsje scoren. Wagemaker: ‘Waarschijnlijk hebben we samen met Heineken wel de grootste stand van de hele Horecava?’