NH Hoteles 'boekt' 200.000 emails

In de hotelindustrie, waar steeds meer online geboekt wordt, zijn emailadressen goud waard. Daarom is NH Hoteles zo blij met de succesvolle virale marketing campagne van Advance. De campagnes Spelhotel I en II van het mediabedrijf zorgden voor een groei van de Hoteles-database met 200.000 emailadressen.

NH werkt samen met tussenpersonen als weekendjeweg.nl, bookings.nl, hotels.com en expedia.com, maar NH wil ook werken aan de versterking van eigen boekingskanalen. Samen met Advance startte de Spaanse hotelketen een campagne om de database te vergroten en de consument persoonlijk te benaderen. Om zo directe boekingen te genereren.

Advance was al succesvol met dergelijke campagnes bij NH Spanje en Duitsland en nu is dus ook de Nederlandse campagne een succes gebleken. NH Hoteles beschikt nu over een emailbestand van ongeveer 500.000 unieke adressen. Directeur Marketing & Communications: “NH Hoteles genereert op deze wijze meer directe internetboekingen en kan de gasten attenderen op de voordelen van boeken via nh-hotels.com.”