Nieuwe eigenaar wil van Media Park attractie maken

Met de bouw van een hotel, winkels en een modern film- en televisietheater wil de nieuwe eigenaar TCN Property Projects het Hilversumse Media Park meer allure, openheid en vrolijkheid geven.

Dat zei directeur R. Stroink van de nieuwe eigenaar van het Media Park donderdagmiddag tijdens de presentatie van de toekomstplannen voor het multimediabedrijventerrein. Met meer evenementen hoopt Stroink het terrein toegankelijker te maken voor het publiek. De investeringen gaan ruim 50 miljoen euro kosten.

De huidige veiligheidsmaatregelen op het terrein staan eigenlijk haaks op de plannen van de nieuwe eigenaar. Vorige week zijn deze namelijk verscherpt met hekken, slagbomen en pasjes om in- en uit te komen. Die verscherping vond plaats na overleg tussen de NOB, politie en de AIVD. Stroink: 'De beveiliging moet uiteindelijk een vriendelijker karakter krijgen. We gaan de komende tijd met de nodige deskundigen ons hierover buigen.'

Met de bouw van het hotel hoopt TCN een 24-uursactiviteit op het Media Park op te bouwen. Het terrein moet uiteindelijk voor de bezoeker een dagje uit betekenen, met winkels en vooral televisiemerchandising, het Omroepmuseum, het Van den Ende theater en uiteindelijk ook een modern film- en televisietheater. Verder moet het Media Park vooral een ontmoetingsplaats zijn binnen de media, waar jonge nieuwe bedrijven meer mogelijkheden moeten hebben. TCN gaat zich samen met de gemeente Hilversum over de bereikbaarheidsproblemen van het mediaterrein buigen. TCN nam het beheer van het Media Park eind april over van NOB en veranderde de naam in Media Park Cross Media Center.

Dat zei directeur R. Stroink van de nieuwe eigenaar van het Media Park donderdagmiddag tijdens de presentatie van de toekomstplannen voor het multimediabedrijventerrein. Met meer evenementen hoopt Stroink het terrein toegankelijker te maken voor het publiek. De investeringen gaan ruim 50 miljoen euro kosten.

De huidige veiligheidsmaatregelen op het terrein staan eigenlijk haaks op de plannen van de nieuwe eigenaar. Vorige week zijn deze namelijk verscherpt met hekken, slagbomen en pasjes om in- en uit te komen. Die verscherping vond plaats na overleg tussen de NOB, politie en de AIVD. Stroink: 'De beveiliging moet uiteindelijk een vriendelijker karakter krijgen. We gaan de komende tijd met de nodige deskundigen ons hierover buigen.'

Met de bouw van het hotel hoopt TCN een 24-uursactiviteit op het Media Park op te bouwen. Het terrein moet uiteindelijk voor de bezoeker een dagje uit betekenen, met winkels en vooral televisiemerchandising, het Omroepmuseum, het Van den Ende theater en uiteindelijk ook een modern film- en televisietheater. Verder moet het Media Park vooral een ontmoetingsplaats zijn binnen de media, waar jonge nieuwe bedrijven meer mogelijkheden moeten hebben. TCN gaat zich samen met de gemeente Hilversum over de bereikbaarheidsproblemen van het mediaterrein buigen. TCN nam het beheer van het Media Park eind april over van NOB en veranderde de naam in Media Park Cross Media Center.