Ontwerpwedstrijd voor toekomstige Pier Scheveningen

Ontwerpwedstrijd voor toekomstige Pier Scheveningen

Hoe ziet de Pier aan de boulevard van Scheveningen er in de toekomst uit? De gemeente Den Haag heeft samen met een vastgoedbedrijf een ontwerpwedstrijd uitgeschreven. Deelnemers kunnen een nieuw ontwerp of een nieuwe invulling voor De Pier bedenken. Het winnende idee wordt mogelijk meegenomen in de toekomstplannen.

Aan de prijs zit ook een geldbedrag van 1500 euro gekoppeld. Bovendien mag de winnaar 5000 euro doneren voor een goed doel. De uitslag wordt bekend gemaakt op zaterdag 23 juni, de dag van de architectuur.

De Pier, rond 1900 in samenhang met het Kurhaus is ontworpen, is een van de trekpleisters van Scheveningen. In de Tweede Wereldoorlog gebruikten de Duitsers het paviljoen als opslag en sloopten het daarna. In de jaren vijftig van de vorige eeuw is De Pier opnieuw opgebouwd. Een hotelketen kocht De Pier in 1991 voor een symbolisch bedrag van een gulden over.