Restaurants trekken klanten met evenementenmenu's

Restaurants trekken klanten met evenementenmenu's

Restaurants in Arnhem gaan de krachten bundelen. Ze starten een thematische samenwerking om meer gasten te trekken. Tijdens de actieperiode presenteren ze een speciaal themamenu, gekoppeld aan grote evenementen in de stad.

Twintig restaurants doen mee aan de actie Avontuurlijk Uitgaan die op 18 mei begint. Variërend van het laagdrempelige Pinoccio tot het luxe Landgoed Groot Warnsborn. Het eerste thema is mode. Later dit jaar gevolgd door de thema’s water en winterweken.

Het modethema, waarmee de thematische samenwerking begint, is gekozen omdat van 10 tot 26 juni de Arnhem Mode Biënnale wordt gehouden. Tijdens Avontuurlijk Uitgaan krijgen gasten die het speciale modemenu kiezen een voucher voor de mode-expositie. Het driegangenmenu varieert in prijs van 15 tot 32,50 euro, afhankelijk van het type bedrijf. De restaurants bepalen zelf hoe ze het menu samenstellen. De beste samensteller krijgt twee VIP-kaartjes voor het evenement.

Initiatiefnemer van de samenwerking is Jan van Hooydonk van het Arnhemse restaurant Kleyn Hartensteyn. ‘Twee jaar geleden werd in stadion Gelredome een belangrijke tenniswedstrijd voor de Davis Cup gespeeld. Het bevreemde iedereen dat de rest van Arnhem toen toekeek en niets deed. Vervolgens zijn we gaan nadenken over de koppeling tussen grote evenementen in de stad en acties in restaurants. Zo is dit initiatief geboren.’

Om het initiatief te promoten lanceert de organisatie op 18 mei een speciale website op het web adres www.avontuurlijkuitgaan.nl. Daarnaast moeten speciale posters restaurantgasten attenderen op het themamenu en het evenement.