Rotterdam toont retailambitie op Meent

Rotterdam toont retailambitie op Meent

ROTTERDAM - Vastgoedbedrijven en makelaars in Rotterdam hebben de handen ineen geslagen om winkelstraat de Meent verder te ontwikkelen. De straat moet zich ontwikkelen tot een concurrent van de PC Hooftstraat in Amsterdam.

Dat meldt het Algemeen Dagblad. Volgens de krant ontwikkelt de straat zich in hoog tempo tot een flaneerroute van internationale allure met een gevarieerd aanbod aan bars, restaurants en kledingwinkels. 'De Meent begint een trendy straat te worden voor mensen tussen de 20 en 45 jaar. Daar proberen we het winkelbestand op af te stemmen', zegt Rogier van den Dol van Van Herk Vastgoed in de krant.

De opening van de Amerikaanse kledingketen American Apparel wordt gezien als een duidelijke aanwijzing van de ontwikkeling in de goede richting. Voor de zomer zouden nog een aantal hippe kleding- en schoenenwinkels de deuren openen. Gebiedsmanager Matija Stanicic vindt de vergelijking met de PC Hooftstraat onterecht. 'De Meent is veel leuker. De PC Hooftstraat is een straat voor mensen die te veel geld hebben en zichzelf willen laten zien, een soort etalage dus. Op de Meent kan iedereen gewoon zichzelf zijn.'