Snackpoint wil 'niet groeien om de groei

Cafetariaketen Snackpoint denkt aan het eind van dit jaar op 42 vestigingen uit te komen. Dat zijn er vier meer dan de 38 waarmee de organisatie 2000 afsloot. Volgens formulemanager Roger Gielen is Snackpoint relatief de grootste formuleketen van Nederland. 'We zijn tenslotte alleen actief in de provincies Limburg en Noord-Brabant. Vermenigvuldig de 42 leden maar eens met zes.

Nadat eerder een tweetal zaken om uiteenlopende redenen afhaakte, heeft Snackpoint de afgelopen maanden vijf nieuwe leden verwelkomd. Het gaat om cafetaria’s in Valkenswaard, Helden, Reuver, Linne en Helmond. Voorts is er nog een optie op een bedrijf waarmee de keten eind oktober denkt rond te komen. Roger Gielen benadrukt dat Snackpoint niet wil groeien om de groei. ‘We kennen ter zake geen target, maar hanteren het principe van de olievlek. Deze geleidelijke uitbreiding kan wat ons betreft beperkt blijven binnen de grenzen van Limburg en Noord-Brabant. Snackpoint haalt nieuwe leden er niet kost wat kost bij. Ondernemers moeten zelf willen en bovenal passen in datgene wat onze keten voor ogen heeft. Het begeleidingstraject voor een nieuw lid duurt niet voor niets een à twee maanden. Bovendien realiseren wij ons dat het voor een cafetariahouder toch een stap is om zich te voegen naar het partnership dat de leden binnen Snackpoint kennen’, aldus Gielen.