Starbucks begint Frans avontuur in Parijs

Zonder rumoer en uiterst voorzichtig zet Starbucks voet aan wal in Frankrijk. De koffieketen uit de Verenigde Staten gaat twee vestigingen openen in Parijs. Starbucks Coffee Company heeft voor zijn Franse avontuur een joint venture opgezet met Grupo Vips, een foodservicebedrijf uit Spanje. De typische Amerikaanse ophef blijft bij de lancering achterwege.

Het Amerikaanse Starbucks opereert uiterst voorzichtig op de Franse markt vanwege de wantrouwende houding van Fransen jegens Amerikaans fastfood. Het koffieconcern geeft daarom niet veel ruchtbaarheid aan de introducties in Parijs. Ook over de lange termijn doelstelling in Frankrijk wil het koffiebedrijf niet veel kwijt.

Gelijktijdig met de introductie in Parijs start Starbucks met een initiatief om het imago te verbeteren. Starbucks gaat in Frankrijk nauw samenwerken met Les Restaurants de Coeur, een liefdadigheidsorganisatie voor daklozen.

Het Amerikaanse Starbucks opereert uiterst voorzichtig op de Franse markt vanwege de wantrouwende houding van Fransen jegens Amerikaans fastfood. Het koffieconcern geeft daarom niet veel ruchtbaarheid aan de introducties in Parijs. Ook over de lange termijn doelstelling in Frankrijk wil het koffiebedrijf niet veel kwijt.

Gelijktijdig met de introductie in Parijs start Starbucks met een initiatief om het imago te verbeteren. Starbucks gaat in Frankrijk nauw samenwerken met Les Restaurants de Coeur, een liefdadigheidsorganisatie voor daklozen.