Toenemende interesse van directies in e-marketing & communicatie

Organisator HSMAI van het congres 'Hospitality Sales, Marketing & Communicatie Congres 2006', dat op 6 oktober plaats vindt in DeFabrique in Maarssen, meldt dat er van de ruim 150 inschrijvers maar liefst 35% een directiefunctie bekleedt. Op directieniveau lijkt men zich meer en meer te realiseren dat 'up-to-date' marketingkennis (en in het bijzonder op het gebied van e-commerce en 'on- en offline communicatie') intussen geen optie meer is, maar een 'must'.

“Niet alleen 25% van ons totale ledenbestand heeft zich voor dit congres opgegeven, maar ook een ver bovengemiddeld aantal deelnemers in directiefuncties. Met name dat laatste is opvallend” aldus Hans Poortvliet, Managing Director HSMAI Nederland. “De commerciële impact van veel ontwikkelingen op met name het gebied van communicatie & distributie is kennelijk (te) groot geworden”

‘Blogs Topprioriteit!’was de veelzeggende titel van een recente ‘ManagersOnline’ publicatie. “Het is dan ook niet voor niets dat UPC maar liefst 5(!) medewerkers inzet voor het ‘scannen’ van mogelijk negatieve reacties(& dus publiciteit) op weblogs. Ik denk echter dat veel mensen in onze industrie zich nog zeer beperkt bewust zijn van deze ontwikkelingen (gevaren én kansen)” aldus Poortvliet. “Vandaar dat we op 6 oktober de werkelijke impact van zaken als o.a. ‘Viral & Guerilla Marketing, Business Communities en Web 2.0’ door experts op deze gebieden laten toelichten”.

HSMAI is het business-to-business beroepsnetwerk voor Marketing-, Sales- & Communicatie- professionals in de gastvrijheidindustrie. De HSMAI voorziet haar leden van congressen, symposia, publicaties, marktonderzoeken en trainingen. Meer informatie: hsmai.nl