Van Lieshout verkocht aan Ad van Geloven

Dochteronderneming IgloMora van Unilever stoot Van Lieshout Vleessnacks af aan het Tilburgse bedrijf Ad van Geloven. De beide bedrijven hebben daartoe een principeovereenkomst gesloten, zo is dinsdag 19 februari bekendgemaakt. De overname moet 1 april een feit zijn.

Van Lieshout produceert frikadellen. Het bedrijf in Helmond heeft een jaaromzet van twintig miljoen euro. Er werken 150 mensen. IgloMora zette Van Lieshout september 2001 in de etalage. Deze verkoop van een gedeelte van zijn snackactiviteiten past in de Unilever-strategie om het aantal merken te beperken.

Met de aankoop versterkt Ad van Geloven zijn positie in de snackwereld. Het bedrijf produceert al diepvriessnacks zoals kroketten, loempia's en bamiballen. ‘Wij misten nog de gehaktpoot’, aldus commercieel directeur K. van Sprang. Hij wil nog geen overnamebedrag noemen.

Ad van Geloven haalt met 240 mensen een omzet van 46 miljoen euro. Het bedrijf levert aan snackbars en bedrijfscateraars in de Benelux en Groot-Brittannië.