nieuws

Waardevolle klantgegevens na unieke actie NH

Horeca

De unieke actie van NH Hoteles eind vorig jaar, waarbij het hotel bezoekers zelf liet bepalen wat ze voor een hotelovernachting wilden betalen, heeft naar nu blijkt een schat aan informatie opgeleverd.

Waardevolle klantgegevens na unieke actie NH

Dat blijkt uit een interview met director marketing & communications Diana van Roest en marketingmanager Huib Voorn van NH in Adforesult, een bijlage van het reclameweekblad Adformatie. Het hoofdkantoor van NH in Madrid ziet Nederland als proeftuin voor de internationale organisatie, zo blijkt uit het interview.

Bruikbare gegevens
Met de actie van 16 tot en met 18 december 2005, waaraan 37 hotels van NH in Nederland en België deelnamen, vergaarde NH veel klantgegevens. ‘Enkele bruikbare gegevens zijn bijvoorbeeld dat 25 procent van de deelnemers nog nooit van NH Hoteles had gehoord en dat 6 procent nooit eerder in een hotel was geweest, maar 60 procent drie keer per jaar of vaker in een hotel verblijft’, aldus Voorn

Regionale herkomst
Van Roest: ‘We weten nu ook meer over de verschillende leeftijdsgroepen die naar onze hotels komen. De gemiddelde leeftijd van Nederlandse bezoekers was tijdens de actie 33,25 jaar. Tevens hebben we een beeld gekregen van populaire hotels, de regionale herkomst van de gasten en de populaire dagen’.

Proeftuin
Zowel de deelnemende hotels als het hoofdkantoor in de Spaanse hoofdstad Madrid waren echt tevreden over de resultaten van de actie. ‘Nederland is een proeftuin geworden voor de internationale organisatie. We hebben hier veel vrijheid voor het opzetten van campagnes. Wellicht organiseren we een vergelijkbare actie na evaluatie nog een keer, want we moeten nog steeds bouwen aan de naamsbekendheid’, aldus Van Roest.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels