KHN wordt netwerkorganisatie

KHN wordt netwerkorganisatie

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) moet een netwerkorganisatie worden. Dat zegt directeur Lodewijk van der Grinten van KHN. Dit jaar wil KHN een transitie maken van de sectoren naar domeinen, waarbij ondernemers meer kunnen kiezen op thematiek en onderwerp.

‘We passen ons aan de veranderingen van de markt aan. We willen mensen uit verschillende sectoren verbinden. Dat kan op basis van onderwerp en inhoud. Een driesterrenhotel in Zuid-Limburg heeft met heel andere problematiek te maken dan een vijfsterrenhotel in Amsterdam’, aldus Van der Grinten.

Tijdens de Algemene Ledenvergadering in december jongstleden werd ingestemd met de nieuwe koers. ‘We hebben een jaar van transitie. KHN moet een netwerkorganisatie worden. Er is een team geformeerd die de komende tijd gaat kijken hoe we de leden beter kunnen bedienen’, aldus Van der Grinten.

Het wordt volgens Van der Grinten een uitdagend jaar voor KHN. ‘Als je nieuwe wegen wil leren ontdekken, dan moet je durven de oude te verlaten. Het oude systeem droogt op en dan moet je de guts hebben om te kiezen voor iets nieuws. Dat doen we middels trail & error.’

Hoe het tijdspad er exact uitziet, kon Van der Grinten maandag op de Horecava nog niet zetten.