Horecagrossier Sligro uit Veghel scoorde gemiddeld over de vijf beoordelingscategorieën een 7,47. Samen met nog vijftien landelijk opererende groothandels werd Sligro beoordeeld door leveranciers en outletformules op vijf criteria.( productaanbod, innovativiteit, operational excellence, kennis, samenwerking.)
Allrounder
Met een score van7,47 blijft de Veghelse grossier Huuskes uit Enschede 0,14 punt voor. Uit het juryrapport blijkt dat Sligro een echte 'allrounder' is. Op alle vijf beoordelingscriteria is een notering in de top drie behaald. Alleen op het onderdeel samenwerking ging Sligro aan kop.
Huuskes daarentegen behaalt drie keer een top- drienotering, waaronder twee maal een nummer een positie, maar moet op kennis en samenwerking terrein prijsgeven ten opzichte van Sligro. Bavaria maakt met een voorsprong van slechts 0,03 punt op Lekkerland het erepodium compleet.
Kwaliteit van samenwerking
De FoodService Awards is een initiatief van Misset Horeca. EFMI Business School is verantwoordelijk voor het onderzoek dat ten grondslag ligt aan de FoodService Awards. Het geheel wordt ondersteund door het FoodService Instituut (FSIN). Doel van het onderzoek is om de kwaliteit van de samenwerking tussen de verschillende schakels in het foodservicekanaal in kaart te brengen.