nieuws

Menken Orlando: ‘Teamprestatie. Geen directiefeestje

Horeca

Menken Orlando kreeg op 2 december in Noordwijk de FoodService Award in de categorie Snacks & Zoetwaren. De fabrikant van wie de omzet voor 95 procent bestaat uit private label, scoort goed op gebied van kennis en operational excellence. ‘Ik ben trots op de waardering van onze klanten voor ons. Wij investeren al jaren om een goede partner te zijn. En dat wordt nu beloond,’ zegt Peter Paul Menken.

Menken Orlando: ‘Teamprestatie. Geen directiefeestje

‘Waar ik het meest trots op ben? Dat onze jarenlange investering om een goede partner te zijn voor onze klanten nu beloond wordt met een FoodService Award. En natuurlijk is het leuk als een relatief kleine speler als Menken Orlando concurrenten als Nestlé en Mondelez verslaat…’ Peter Paul Menken, marketing and sales director van Menken Orlando is de trotse winnaar van de eerste FoodService Award in de categorie Snacks & Zoetwaren. ‘We hebben het hele bedrijf getrakteerd op verse gevulde koeken. Dit is natuurlijk geen directiefeestje. Iedereen draagt hier een steentje aan bij.’ Menken Orlando scoort een 7,32 in Snacks & Zoetwaren. Mondelez een 7,30 en Nestlé een 7,09.

Verbeterpunten

Menken is een trotse winnaar, maar dat wil niet zeggen dat hij geen verbeterpunten ziet in de uitgebreide rapportage die de bron vormt voor de FoodService Awards. Het bedrijf is net als 42 andere firma’s doorgelicht op kennis, samenwerking, innovativiteit, productaanbod en operational excellence. ‘Wij zien het onderzoek als een groot klant-tevredenheidonderzoek. Natuurlijk gaan we daar ook verbeterpunten uithalen. Die kans laten we niet liggen.’ In de overall ranglijst van alle 43 leveranciers die beoordeeld zijn, staat Menken op de tweede plaats als het gaat om operational excellence. Een vijfde plek is er voor het fenomeen kennis.

Klant is echt koning

‘Het operationele compliment is voor mij echt een waardering voor de hele organisatie. In de ogen van onze klanten zijn wij een betrouwbare leverancier. We leveren op tijd; de factuur klopt en we komen onze afspraken na. Als je bedenkt dat wij sommige klanten van ons 150 verschillende producten leveren, vind ik dat een mooie opsteker. In mijn ogen belangrijker dan het productaanbod. Bij ons is de klant ook echt koning. Want zonder klant geen business. We overleggen over de afspraken, kijken wat de mogelijkheden zijn en komen er samen altijd uit.’

De hoge score voor kennis verklaart Peter Paul Menken door het grote aandeel private label producten dat Menken levert. ’95 procent van onze omzet komt uit private label producten. Wij maken de merken voor onze klanten. Dat vergt veel overleg, samenwerking en kennis van productconcepten. Daarnaast leveren wij aan horeca en retail en kunnen kennis uit beide branches met beide branches delen.

Reageer op dit artikel