Unilever Food Solutions ziet winst twee FoodService Awards als opsteker

Unilever Food Solutions ziet winst twee FoodService Awards als opsteker

Bij Unilever Food Solutions kennen ze dubbele vreugde. Op 2 december 2013 wonnen ze in Noordwijk maar liefst twee Food Service Awards. 'Supertrots', is de eerste reactie van managing director Unilever Food Solutions Gerard van der Krogt op beide onderscheidingen.

Van der Krogt motiveert zijn trotsheid als volgt. 'Er is een gedegen onderzoek aan vooraf gegaan en als je door zowel de outletformules als de grossiers twee keer goed wordt beoordeeld is dat in deze tijd waar markten niet groeien, een opsteker.'
Vooral de winst in de overall categorie bij de leveranciers, is volgens de managing director van grote meerwaarde 'Het is mooi om bovenaan te staan in lijstjes. Het is een bevestiging dat we goed bezig zijn.'

Focus

In de categorie houdbare producten liet Unilever Food Solutions haar mededingers (Remia op plek twee en Nestlé Professional op de derde plek) ver achter zich met een score van 7,61. Ook voert Unilever de overall lijst voor leveranciers aan, goed voor de tweede award.

De kracht van Unilever ten opzichte van andere spelers in de markt schuilt volgens Van der Krogt in de organisatie. 'We hebben een heel team van mensen dat gefocussed is op de foodservicemarkt. Daardoor kunnen we alle aandacht en tijd geven aan deze branche.' Bij andere bedrijven worden foodservice en retail vaak gecombineerd. Zo'n 110 mensen zijn bij de voedingsmiddelenfabrikant bezig met de foodservicemarkt.

Ceo gemaild

Niet alleen naar buiten toe maar ook intern voor de medewerkers van de afdeling foodservice is de prijs reden tot blijdschap. 'Ik heb de ceo gemaild en felicitaties ontvangen. Medio december hebben we meetings van onze foodservice-mensen en dan staan we zeker nog even stil bij dit resultaat.' Naast een feestje vieren, zal de winnaar eveneens het rapport bestuderen van de FoodService Awards om te bekijken bij welke beoordelingscriteria (productaanbod, innovativiteit, operational excellence, kennis en samenwerking) er verbetering mogelijk is.

Close call

Voor volgend jaar is de ambitie om weer de beste van de leveranciers te worden. 'Dit jaar was het een close call voor de overall award dus we moeten proberen om het gat met de nummer twee iets groter te laten zijn.'
Voor 2014 zet Unilever in op het uitrollen van een in 2013 gelanceerd theeconcept: de Tea Fusion by Lipton. Daarnaast volgt de introductie van sandwichsauzen gemaakt van natuurlijke ingrediënten en groentes. Ook rollen we verder onze service rond waste management uit.'