nieuws

United Coffee: ‘Volgend jaar weer winnen

Horeca

United Coffee heeft de Food Service Award voor leveranciers in de categorie Non-alcoholische dranken gewonnen. Het bedrijf liet onder meer Coca-Cola, FrieslandCampina en Douwe Egberts achter zich. Sales Manager out of home Frank Kerkhof: ‘Gewoon ontzettend gaaf dat wij de eerste editie van zo’n event weten te winnen.

United Coffee: ‘Volgend jaar weer winnen

In eerste instantie was Kerkhof verrast met het winnen van de award, zeker gezien de concurrenten. ‘Ik was vooral blij verrast. Maar vooral door het feit dat wij als huismerkbedrijf de award in de wacht wisten te slepen. In het verleden gingen de prijzen bij dit soort events toch vaak naar de A-merken. En die waren in deze categorie geen kleine jongens.’

Waar Kerkhof bij het horen van het nieuws verrast was met de winst, begreep hij het beter toen hij het rapport onder ogen kreeg. ‘Ja, toen snapte ik ’t wel. Met name op het gebied van samenwerking worden wij goed beoordeeld en dat is terecht. Wij vermarkten met grossiers de eigen koffie en thee en in dat proces is samenwerking essentieel.’

Voordeel

Op het gebied van samenwerking scoort United Coffee met een 7,70 flink hoger dan runner up Coca-Cola (7,25). Volgens Kerkhof is dit het voordeel van een ‘kleinere’ speler. ‘United Coffee is natuurlijk een grote organisatie, maar wij benaderen de markt met een beperkte groep mensen. Zodra wij en onze klant iets een goed idee vinden, dan doen we dat meteen. Het voordeel van een kleinere groep mensen met korte lijnen.

In de overall-beoordeling staat United Coffee in de categorie Non-alcoholische dranken onbedreigd bovenaan met een fraai gemiddelde van 7,56. Het hoeft het zelfs alleen Unilever boven zich te dulden in de overall score van alle categorieën. Kerkhof: ‘Dat was haast net zo mooi, overall gewoon nipt tweede worden, met een miniem verschil met de nummer één.’

Het winnen van de award is volgens Kerkhof met zowel enthousiasme als gretigheid ontvangen op de burelen van United Coffee: ‘Nu we deze winst te pakken hebben gaan we er zeker een traditie van maken, dit willen we volgend jaar weer. We gaan aan de slag met het rapport en kijken waar we verbeterslagen kunnen maken.’

Reageer op dit artikel