Cor Hospes: 'Horecaondernemers moeten verhalen vertellen

Cor Hospes: 'Horecaondernemers moeten verhalen vertellen

Horecaondernemers zijn slecht in het vertellen van verhalen. Dat zegt marketingexpert Cor Hospes, die benadrukt dat het vertellen van verhalen met eeuwigheidswaarde van groot belang is voor een merk.

Horecaondernemers zijn volgens Hospes bescheiden mensen en willen spreken met wat ze op het bord leggen en met hun gastvrijheid. 'Maar een product alleen is niet meer genoeg tegenwoordig. Mensen zijn steeds meer geïnteresseerd in je verhaal', aldus Hospes in een uitgebreid video-interview met Misset Horeca naar aanleiding van het verschijnen van zijn boek 'De Contentbijbel'.

Cor Hospes: 'Mensen willen verhaaltjes. Dat is niet zo raar, want mensen zijn gek op verhalen vertellen. Verhalen maken een emotionele connectie met mensen. Met alleen maar theorieën en mooie producten krijg je geen connectie met mensen. Je wilt graag verbinding maken met mensen en dat doe je met verhalen'.

Het gaat volgens Hospes erom dat horecaondernemers verhalen maken die het waard zijn om te delen. 'Horecaondernemers hebben ontzettend veel verhalen. Alleen de menukaart is al een bijbel vol gerechten. Maar ze doen er niets mee. Ga je verhaal vertellen. Waar sta je voor? Wat wil je uitdragen? Waarom kook je wat je kookt? Waar komen de producten vandaan?'

In een uitgebreid video-interview uitgesmeerd over meerdere delen vertelt Hospes over contentmarketing en hoe dit in te zetten. Aanleiding is het boek 'De Contentbijbel' waarin Hospes dieper ingaat op het belang van goede contentmarketing.