Horecapersoneel overbodig door mobiel betalen

Als meer mensen zullen afrekenen met hun mobiele telefoon, dan kunnen horecagelegenheden en winkels het doen met minder personeel. Dat denken Paypal en MyOrder, zo schrijft het AD.

De internetbetaaldiensten bieden consumenten de mogelijkheid om met een applicatie op hun smartphone mobiel te betalen. Paypall en MyOrder komen aan het woord in een artikel op de website van het AD.

Paypal en MyOrder

Paypal is op tientallen plaatsen in Amsterdam te gebruiken, waaronder Shell, KFC en Bagels & Beans. Rabobankdochter MyOrder biedt het mobiel betalen al langer aan. Zij heeft al 10.000 winkels en horecagelegenheden aangesloten.

Applicatie

Naast het digitaal betalen kunnen mensen ook digitaal bestellen via een virtuele menukaart op de app. Vooral die mogelijkheid zorgt ervoor dat horecapersoneel niet meer nodig zal zijn.

Pinpas

Volgens MyOrder-oprichter en commercieel directeur Thomas Brinkman betalen vooral jongeren nu al vaker met de app dan met de pinpas.

Als die ontwikkeling doorzet en ook meer mensen trekt, hebben bedrijven straks minder medewerkers nodig.

Bron: ANP MediaWatch/AD

Bekijk deze collectie

Menukaart

De menukaart is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de bedrijfsvoering. Hier staat immers datgene wat je verkoopt. Hoe maak je een menukaart, wat zet je erop en welke prijzen horen daarbij? In deze collectie tips en inspiratie voor het maken van een winstgevende menukaart.