Blurring is geen retail-decoratie

Blurring is geen retail-decoratie

Blurring is geen doel op zich. Je kunt heel goed bij de hoofdzaak, horeca, blijven. Dat moet je je allereerst afvragen. Wil je twee dingen samenvoegen? En als je dit wilt gaan doen, ga je het dan zelf doen of ga je samenwerken? Retail is namelijk een heel ander vak dan horeca.

Deze woorden zijn van Jan Willem Hilbron, general manager van HMSHost Schiphol Airport. Hij sprak op de eerste dag van de Horecava 2015 over blurring; branchevervaging en in de praktijk vaak een mix van horeca en retail.

Retail-decoratie
Hilbron vervolgt: 'Horeca en retail zijn twee heel verschillende vakken. Je ziet in de horeca vaak 'retail-decoratie', zoals ik dat noem. Een rekje met producten die mensen kunnen kopen en kunnen meenemen naar huis. Vaak staan diezelfde producten een half jaar later nog in het rek. Dat is geen succesvol voorbeeld van blurring. Blurring gaat verder. Het vermengt echt twee branches.' Hilbron liet zich op het podium van de Horecava niet uit over geslaagde dan wel minder succesvolle voorbeelden van blurring.

HMS Host
HMSHost exploiteert ruim 70 restaurants en horecapunten op Schiphol, waaronder Bread!, East bar & bites, Park Café, Dutch Kitchen & Bar en Bubbles Seafood & Wine Bar. Deze verkooppunten variëren van zelfbediening en counterservice tot bediening. Een aantal van deze locaties is 365 dagen per jaar, 24 uur per dag geopend.