FNV: 'We moesten toiletposter Horecava aanpassen

FNV: 'We moesten toiletposter Horecava aanpassen

FNV Horeca heeft aan de vooravond van de horecavakbeurs Horecava haar reclameposter, die deze week te zien is op de toiletten in het RAI-gebouw, volgens eigen zeggen moeten aanpassen op last van de beursorganisatie. De organisatie vond volgens de vakbond dat de reclameboodschap van de grootste vakbond voor het horecapersoneel niet door de beugel kon.

Zou FNV Horeca de poster niet aanpassen, dan zou deze worden geweigerd tijdens de Horecava, zo laat de vakbond weten in een persbericht.

De beursposter van FNV Horeca staat stil bij het feit dat de horecasector al ruim een half jaar zonder cao is. De cao-loze situatie in de horeca is volgens de vakbond ontstaan doordat werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland al in 2013 de gesprekken met de vakbonden over een nieuwe horeca-cao voor onbepaalde tijd heeft opgeschort.

In de oorspronkelijke poster noemde FNV Horeca man en paard met de woorden 'KHN rekent af met de cao'. Op last van de beursorganisatie moest de naam 'KHN' van de poster worden verwijderd. In de aangepaste posterversie staat nu: 'Horecawerkgevers rekenen af met de cao'.