artikel

Metamorfose voor Misset Horeca

Hotel

De redactionele formule van Misset Horeca gaat volledig op de schop. Vanaf volgende week verschijnt het vakblad in een nieuwe gedaante. Behalve het drastisch gewijzigde redactiebeleid, zijn het overstappen op een tweewekelijkse frequentie en het integreren van de supplementen in het magazinegrote veranderingen.

Metamorfose voor Misset Horeca

Paginagrote fotoreportages van de nieuwste internationale hotspots, veel meer praktische adviesverhalen, financieel-economische duiding en de terugkeer van het grote interview zijn een paar van de opvallendste redactionele veranderingen van de nieuwe Misset Horeca.

Aan die veranderingen is uitgebreid lezersonderzoek voorafgegaan. Marktanalyses en vele gesprekken met abonnees hebben de redactie inzicht gegeven in de veranderende informatieconsumptie van de lezer. Bij abonnees ontstond soms het gevoel dat het weekblad te veel het internetnieuws herkauwde. De rol van internet bij het dagelijkse nieuws is enorm toegenomen. Het succes van de website www.missethoreca.nl en de nieuwsbrieven is daarvan het beste voorbeeld.

Tegelijkertijd werd uit de gesprekken met abonnees duidelijk dat het vakblad nog steeds een belangrijke functie heeft. De ‘Misset’ is een onmisbaar onderdeel van het horecaleven. Maar de lezersbehoefte verandert wel. Hierdoor verandert de rol van de printuitgave.

De lezerswensen zijn duidelijk in kaart gebracht en vertaald naar een volledig nieuwe formule. De achtergronden op het nieuws in plaats van het nieuws zelf. Meer advies en inspiratie, bijvoorbeeld doortrendcolumns en fotoreportages. De lezer wil ook hulp bij het runnen van zijn onderneming op het gebied van wet- en regelgeving, financiën en andere ondernemingsvraagstukken. Dat gebeurt met verdiepingsartikelen of in de vorm van korte, praktische tips.

Met de nieuwe Misset Horeca willen we de lezer beter helpen, verrassen en inspireren. Daarbij hoort ook een moderne en inspirerende vormgeving. Dus meer en grotere foto’s, een opmaak die fris en modern is en een wat meer glossy uitstraling met dikker papier. Ook een wens: liever tweewekelijks en wat dikker in plaats van de huidige dunnere weekuitgave. De supplementen Misset Hotel, Misset Restaurant en Misset Café worden in het nieuwe blad geïntegreerd. Volgende week vrijdag valt de eerste uitgave nieuwe stijl in uw brievenbus! We zijn benieuwd naar uw mening.

Actueel

In het actuele blok wordt verdieping worden gegeven op het actuele nieuws. Het nieuws zelf is dagelijks te volgen via www.missethoreca.nl. Daarnaast kunt u zich abonneren op de digitale nieuwsbrief van Misset Horeca en meedoenaan discussies op onze LinkedIn-groep.

Het magazine opent in Actueel met analyses en achtergronden op het nieuws. In de vorm van bondige analyseartikelen en korte interviews. Daarin ook achterliggende trends bij het nieuws en een blik die verdergaat dan de waan van de dag. Eigen meningen komen terug via onder andere representatieve onderzoeken en opmerkelijke tweets. Het blok sluit af met een groot interview met een kopstuk uit de branche.

Inspiratie

Verdieping en inspiratie op het gebied van eten, drinken en slapen vormen de kern van het tweede blok in het vernieuwde magazine. Het signaleren van relevante buitenlandse trends in de rubriek Hotspot en ruim aandacht voor nieuwe bedrijven in Nederland in de rubriek Open. Met veel beeld en mooie fotografie willen we verrassen en inspireren.

Verdieping bieden we in de vorm van bedrijfsreportages. Dat kan zijn door één bedrijf voor te stellen, maar ook door een buitenlandse stad of een straat of plein in Nederland te presenteren. Of door een nieuwe keuken, bar of hotelkamer door te lichten op diverse aspecten. De herkenbaarheid voor de hotellerie, restaurants en cafés blijft gewaarborgd.

Ondernemen

Een nadrukkelijke lezerswens is verdieping in de zakelijke kant van de horeca. Daarom in het businessdeel veel informatie over ondernemersaspecten. In elk nummer wordt in een financieel artikel een bedrijf door gelicht: in de rubriek Analyse iedere keer een ander bedrijf en in de serie de Balans één bedrijf gedurende een langere periode.

Wet- en regelgeving is een ander aspect waarover lezers goed geïnformeerd willen worden. Daarom in elk nummer tips en praktijkinformatie op het gebied van onder andere marketing, belastingen en personeel.

Culinair

Het culinaire aspect wordt vanuit verschillende invalshoeken belicht. De kern is het presenteren van gerechten, inclusief kostprijs en met duidelijke fotografie. Gerechten van top-chefs en talenten, maar ook presentaties van hardlopers van café-, restaurant- en hotelkoks. In dit blok informatie over gerechten, producten, wijnen, boeken en keukens, en over de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn en inspireren tot vernieuwing van uw kaart.

Kennismaken

Maak kennis met de vernieuwde Misset Horeca! Sluit hier een proefabonnement af! Het proefabonnement stopt automatisch na toezending van 3 nummers, u zit dus nergens aan vast.