artikel

Track record: Raymond Strikker

Hotel

Raymond Strikker is eigenaar van landhuishotel & (het met één Michelinster bekroonde) restaurant De Bloemenbeek in het Twentse De Lutte. Hij beheert het Twitteraccount @bloemenbeek (sinds 9 oktober 2009) van het bedrijf, en is zelf actief met @beekbloem (sinds 6 december 2011). Via social media mobiliseerde hij vorig jaar in drie dagen ruim 500 mensen voor een ‘Felicitatieborrel’.

Track record: Raymond Strikker
Track record: Raymond Strikker

Social media-paspoort
Twitter:@bloemenbeek en @beekbloem. Samen 1793 volgers
Facebook: 901 vrienden
LinkedIn: 1349 connecties
Favoriete app: Twapp (Twente app)

Is actief met social media, omdat…

‘Ze niet meer weg te denken zijn in onze manier van leven.’

Wat zijn de zakelijke voordelen van het social media-gebruik?

‘Snel op de hoogte van het allerlaatste nieuws op allerlei terreinen, en het is zeer handig om snel een boodschap algemeen te communiceren en te delen.’

Geeft zichzelf het rapportcijfer, omdat…

‘Een 7, omdat ik van nature als hotelier, restaurateur, gastheer en ondernemer van De Bloemenbeek nog steeds meer analoog ben ingesteld dan digitaal!’

Heeft voor de komende periode de ambitie…

‘Om me meer te verdiepen in het vergroten en beter benutten van commerciële mogelijkheden op Facebook, LinkedIn en Twitter voor De Bloemenbeek.’

Meest opmerkelijke moment tot stand gekomen via sociale media?

‘Na het behalen afgelopen jaar van een Michelinster en het winnen van de 45e wereldfinale ‘Prix culinaire Internationale le Taittinger’ organiseerden wij via alle voorhanden zijnde social media-kanalen binnen drie dagen een ‘Felicitatieborrel’ op De Bloemenbeek. In die korte periode bereikte we ruim 500 gasten die langskwamen om dit met ons te vieren. Fantastisch!’

Mijn geheimtip is?

‘Zorg dat je op internet net als in het gewone sociale verkeer jezelf bent en rekening blijft houden met gangbare omgangsnormen en waarden tussen mensen. Wat gij niet wilt dat u geschiedt…….’