artikel

11 trends van Vincent Albers

Hotel

Misset Horeca portretteert deze zomer drie toonaangevende personen uit de reclamewereld. Hoe kijken ze naar de horeca, en kunnen zij ons leren wat de consument écht wil? Vincent Albers zoekt via zogehete coolhunters wereldwijd uit wat doelgroepen cool vinden. Op Missethoreca.nl geeft hij 11 trends.

11 trends van Vincent Albers

Cool Wonderland

We werken harder dan de yup in de jaren ’80. In deze gestresste wereld hebben we meer dan ooit behoefte aan tedere momenten. ‘Help me te ontstressen’ en ‘geef me een energy boost’ zijn intense verlangens.

Ervaringen delen

Ervaringen delen met vrienden is belangrijker dan ooit. Een apparaat als de iPod is daarom zo’n hit. De ervaring zit in het apparaat.

Veiligheid is cool

Na 9/11, hiv, SARS, allerlei voedselcrisissen enz., zijn diensten, producten en merken die bescherming bieden, meer cool dan voorheen. Iedereen die de gevaarlijke stad overleeft, die zich er thuisvoelt, is cool.

Geef mij verhalen

Cruciaal voor merken in de 21e eeuw: vertel een goed verhaal. De merken die winnen, zijn de merken die het beste verhaal vertellen. Bijvoorbeeld via YouTube en social media.

Stemming maken met kleuren

Winkels en restaurant die hun kleuren veranderen om zich aan jouw stemming aan te passen, zijn cool.

Voordelig is cool

Minder uitgeven is een teken dat je op een slimme manier het beste weet te krijgen. De actie van H&M om met beroemde modeontwerpers te werken, speelt hier op in. Door de recessie is deze trend nog sterker geworden. Je gaat niet meer naar de meest luxueuze fitnessstudio, maar naar McFit.

Geheimhouding

Geheimhouding geeft meer sensatie. Tijdelijke winkels passen bij deze trend, evenals verborgen feestlocaties.

Innerlijke cowboy

Mannen zijn metroseksueel. Ze zien het goede daarvan, maar vragen zich ook af: waar is de cowboy in mij? Ze zoeken naar merken en beelden die hen in verbinding brengen met hun innerlijke cowboy.

Ik wil iets terugzeggen

De computergamegeneratie is anders dan de tv-generatie. De tv is eenrichtingsverkeer, zij zijn interactief. Ze willen iets terugzenden als je met de communiceert. Via internet en social media.

Empower me

Wij houden van elk product, elke dienst, elk merk en elk mens dat ons empowered.

De betere wereld

De recessie is pijnlijk, maar ook zuiverend. De energie om de wereld te verbeteren, groeit.

Lees meer over Vincent Albers in Misset Horeca nummer 30/31.