artikel

Inschrijving Dutch Hotel Award 2009 van start!

Hotel

Je kunt wachten op betere tijden, je kunt ook in de aanval. De Dutch Hotel Award 2009 gaat dit jaar naar het managementteam dat het beste inspeelt op de crisis. Schrijf uw team nu in.

Inschrijving Dutch Hotel Award 2009 van start!

Het mooi weer-zeilen is voorbij, we moeten aan de bak. De ware winnaars komen bovendrijven. Scherp op de kosten en focus op de omzet, de ultieme uitdaging voor de creatieve geest. De Dutch Hotel Award staat dit jaar in het teken van de grillige actualiteit.

Accent op teamspirit

Juryvoorzitter Bas Tolmeijer:’We snappen dat managers en ondernemers belangrijkere zaken aan hun hoofd hebben dan meedingen naar een vakprijs. Wie even verder kijkt, realiseert zich dat deelname meer dan ooit dwingt tot nadenken over strategie, en het accent legt op interne samenwerking en teamspirit.’ Bedrijven die de strijd aandurven, maken kans op flinke publiciteit. Inschrijven is simpel. Uitgebreide documentatie, flitsende inzendingen en full colour reclamemateriaal zijn alllemaal niet nodig. Het invullen van een te downloaden Worddocument volstaat. Dat betekent echter niet dat winnen een koud kunstje is. Tolmeijer: ‘Deelnemen aan de Dutch Hotel Award 2009 vraagt scherpte, inzet, creativiteit en doorzettingsvermogen. Wat dat betreft verandert er niets: het is immers het dagelijks werk.’

Visie en missie

De Dutch Hotel Award is een onderscheiding voor het hotelbedrijf dat zich op een unieke manier onderscheidend manifesteert. Daarbij staat voorop dat een aantoonbaar financieel resultaat het directe gevolg is van die inspanning. De Award heeft tot doel de creativiteit en het professionalisme in de hotellerie te vergroten. De positieve publiciteit moet een bron van inspiratie vormen voor ondernemers, managers en medewerkers, waardoor de kwaliteit van de dienstverlening en plezier in het vak actief worden gestimuleerd.

Aanmelden kan nu

Elk managementteam van ieder hotel in Nederland – groot of klein, eenvoudig of luxe – kan zich tot maandag 30 maart aanmelden op www.dutchhotelaward.nl. Op die website is een deelnameformulier te downloaden.

Met de billen bloot

De inzendingen worden door de jury in twee ronden beoordeeld. Tijdens de eerste ronde gebeurt dit op compleetheid (ontbreken er geen gegevens?) en de beschrijving van de algemene hoofdlijnen. Tien kandidaten gaan door naar de volgende ronde en daarin kijkt de jury vooral naar de verbetering van de resultaten, bijzondere wapenfeiten en de motivatie. Vijf halvefinalisten gaan vervolgens serieus met de billen bloot tijdens een powerpresentatie in Horeca City van Heineken, sponsor van de Dutch Hotel Award. De drie bedrijven die doorgaan naar de eindronde, worden door de jury bezocht.

De prijs

De winnaar de Dutch Hotel Award 2009 ontvangt een speciaal ontworpen kunstwerk. Directie en afdelingshoofden mogen zich een jaar het meest professionele managementteam van Nederland noemen, met alle publicitaire voordelen van dien. Een uitgebreide coverstory in Misset Horeca is alvast gereserveerd! Elk teamlid ontvangt een persoonlijke oorkonde. Bovendien mag het management een workshop naar keuze volgen op de Hoge Hotelschool Den Haag.