artikel

Track record: Bas Hoogland

Hotel

Commercieel directeur Bas Hoogland van Landal GreenParks twittert sinds 12 augustus 2009. Zijn account @bashoogland heeft ruim 6750 volgers en valt op met acties. In augustus 2011 bereikte een tweet over de actie #twitterklaas bijna 400.000 twitteraars. Landal gaf via het medium een gratis bungalow weg en sleepte ruim 15 procent meer boekingen binnen.

Track record: Bas Hoogland

Social media-paspoort

Twitter: @bashoogland 6766 volgers
Facebook: wel een account, geen idee hoeveel vrienden: niet actief mee bezig
LinkedIn: 500+ connecties
Favoriete app: Nu.nl

Is actief met social media, omdat…

‘Ik mijn creativiteit erin kwijt kan, het zakelijk interessant is én ik het bovenal erg leuk vind.’

Zakelijke voordelen?
Groot bereik door een gericht publiek dat mij wil volgen en de mogelijkheid tot interactieve communicatie door bijvoorbeeld introducties, nieuwtjes en leuke acties.

Geeft zichzelf het rapportcijfer, omdat…

‘Een 8 voor Twitter en een 5 voor Facebook (niet actief).’

Heeft voor de komende periode de ambitie…
‘Om leuke dingen te doen voor mijn volgers.’

Meest opmerkelijke moment tot stand gekomen via sociale media?

‘Diverse acties via Twitter, onder andere de #twitterklaasactie: gratis met 24 personen het Sinterklaasweekeinde vieren in onze nieuwe 24-persoonsbungalow op Landal Aelderholt. De actietweet is uiteindelijk bij 440.000 tweeps terechtgekomen.’

Mijn geheimtip is?
‘Wees authentiek, denk na voordat je iets twittert, reageer zoveel mogelijk, stel vragen, blijf netjes en probeer origineel te zijn.’

Bekijk hier de Track record van Martijn Kajuiter
Bekijk hier de Track record van Jos de Winter
Bekijk hier de Track record van Ronald van den Hoff
Bekijk hier de Track record van Bart Blikman
Bekijk hier de Track record van Jonnie en Thérèse Boer